08 Aug 2013

Ca si consultant de specialitate in domeniul proprietatii industriale am urmarit cu un real interes profesional disputa judiciara intre Realitatea Media SA si SC RTV SATELIT NET SRL privind dreptul de proprietate  asupra marcii”RTV”,solutionat recent in prima instanta  de  a Tribunalului Bucuresti.

Pe scurt, la data de 25 martie 2008 Realitatea Media SA a depus la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) o cerere  inregistrare a marcii “RTV” pentru clasele de produse si servicii 16,35,38,41 si 42, obtinand, dupa parcurgerea tuturor procedurilor, un certificat de protectie pentru marca respectiva.Ulterior, la data de 25.10.2011, SC  RTV Satelit NET SRL  a depus la OSIM o cerere de inregistrare a aceleiasi marci, ”RTV” pentru clasele de produse si servicii 35,38,41, obtinand de asemenea certificat de protectie.

Si iata ca s-a ivit situatia nedorita ca doua societati concurente sa obtina drepturi de proprietate asupra aceleiasi marci.

Acest fapt neplacut si cu consecinte patrimoniale asupra titularului initial al marcii putea fi evitat lesne de Realitatea Media SA, daca aceasta ar fi beneficiat de consultanta permanenta a unei Agentii de  Proprietate Industriala.

Orice proprietar de marca trebuie sa stie ca incepand din 2010, cand s-a modificat Legea 84/1998 privind marcile, OSIM atunci cand analizeaza o cerere de marca noua ,nu mai are dreptul sa o respinga pe motiv ca aceasta este identica cu o  marca anterioara,iar produsele si serviciile pentru care se solicita protectia sunt identice cu cele déjà protejate sub numele marcii anterioare.

Nu mai sunt verificate de OSIM nici cazurile de similitudine intre marca noua si marca anterioara,déjà inregistrata.

Realitatea Media SA, ca si orice alt titular de brand ar fi trebuit sa monitorizeze permanent Buletinele Oficiale de Proprietate Industrila, disponibile pe siteul oficial al OSIM, www.osim.ro, in care se publica toate cererile noi de marca si sa exercite calea de atac a OPOZITIEI, in termen de 2 luni de la publicarea noii cereri de marca, identica cu a sa si care ii prejudicia interesele.

Uzand de acesta cale de atac relativ simpla, Realitatea Media Sa ar fi blocat la inregistrare noua marca “RTV” si ar fi evitat un sir lung si costisitor de procese civile.

Agentia de Proprietate Industriala ROMPATENT DESIGN a initiat anul acesta o campanie de informare a unei parti semnificative a titularilor de marci active  din Romania, asupra concentrarii pe activitatea de monitorizare a marcilor care sunt in patrimoniu lor, pentru a se evita acest “FURT TEMPORAR” de marca, activitate pe care o pot realiza personal sau apeland la consultanti de specialitate.