Situatia la nivel european nu este imbucuratoare. Putini antreprenori romani aleg sa isi inregistreze marca la nivel european.

In anul 2020 firmele romanesti au inregistrat doar 424 de marci in UE, printre cele mai mici valori din tarile membre.

Inregistrarea unei marci europene presupune o procedura simpla si costuri reduse in raport cu avantajele oferite.

In primul rand, printr-o singura cerere de marca este acoperita intreaga piata a Uniunii Europene – 28 de state cu peste 350 milioane posibili consumatori/ utilizatori ai produselor sau serviciilor acoperite de marca.

Inregistrarea unei marci nu este conditionata de inregistrarea prealabila la unul dintre oficiile nationale, respectiv in tara de origine a solicitantului. Aceasta procedura are aceleasi efecte in toate tarile care fac parte din Uniunea Europeana.

Mai mult, daca o cerere de marca europeana este refuzata in unul sau mai multe state UE, cererea poate fi transformata in cerere de marca nationala in celelalte state in care nu exista motive de refuz.